תפקיד חשוב ביותר קיים לסולר בכלל ולתחבורה ותעשייה בפרט, הסולר אשר חדר לשוק ועקב יתרונותיו היחסיים בעיקר מבחינת זיהום אוויר ומחיר, משמש כתחליף מרכזי לבנזין ובכלל בכל הקשור לדלק.

בסולר לתחבורה אנו משתמשים במנועי הדיזל, מכיוון שבנזין מתלקח מהר יותר עלה השימוש בסולר,  אדם אשר מברר לגביי כלי תחבורה חדיש מכניס כמובן למכלול השיקולים שלו כמה ייעלה לו דלק, למכוניות עם מנוע דיזל יצא לא בכדי שם של רכבים אשר צורכים פחות ופחות דלק, תפיסה זו או יותר נכון הכנסתו של הסולר לשוק הדלקים גרמה לתמורות רבות בכל הקשור לדלקים לתחבורה.

 

ישנם מספר דלקים בינוניים וכבדים לתחבורה ולתעשייה וביניהם, סולר כבד, מזוט לדיזל ודלקים אחרים אשר מיוצרים בבתי הזיקוק בהתאם לתקנים בארץ.

אותם בתי זיקוק אילו מהווים את מקור זיהום האוויר מספר אחת בחיפה והאזור וזאת בגלל השפעתם הכפולה והשלילית למערכות סביבתיות. מתקני בתי הזיקוק, כפי שהם פועלים כיום בארץ פולטים גופרית דו חמצנית בריכוז גבוה ביותר, כמות אשר חורגת מכל התקנים המקובלים לאזורים עירוניים במערב ובנוסף לכך הם מייצרים דלקים בטיב ירוד המכילים אחוז גבוה של גופרית.תחנת הכוח החדשה של חיפה נוסדה בשנת 1984 בהשקעה של 40 מיליון דולרים, על מנת להחזיר את ההשקעה הגדולה במהירות תכננה החברה תחנה לשריפת דלק כבד ביותר.

 

הסולר לתחבורה ולתעשייה התפתח עם הזמן, בחלוף השנים תמורות רבות חלו בכל הקשור לדלקים על סוגיהם, הדלקים השונים אשר החליפו האחד את השני ואף פעלו אחד לצד השני גרמו לשינויים רבים בכל הקשור לתחומים רבים וביניהם לתחבורה ולתעשייה.

סולר לתחבורה ולתעשייה נפוץ ביותר ומשמש כמרכיב העיקרי לתחומים אילו, תחומים אילו זקוקים למרכיב זה אשר מאפשר את תפקודם, למרות אותן אזהרות ובעיות אשר צצות לאור השימוש בחומרים אילו.

 

לאורך השנים ניסו העוסקים בדבר לאפשר את השימוש בסולר לתחבורה ולתעשייה ברמה המקסימאלית, עם השנים ועם אותה ביקורת רבה כנגד הסולר לתחבורה ולתעשייה שונו דברים רבים בדרך הפקתו וייצורו וכיום לאחר מסקנות חדות אשר הפיק משרד האנרגיה ובתי הזיקוק הוחלט לשנות את התקנים לדלקים בארץ ובמיוחד לדלקים הבינוניים והכבדים ולהעמידם מבחינת תכולת הגופרית על רמה הנהוגה בעולם ובעיקר ביפן, בארצות הברית ובאירופה המערבית.בגלל דרישה לדלקים טובים ונטולי גופרית להסקה ולדלקים טובים עבור תחבורה נאלצו בתי הזיקוק בארצות אלה להעמיק את הדסולפוריזציה של הדלקים שהם מייצרים.באין ברירה ואחרי התנגדות קשה וממושכת התאימו בתי הזיקוק את תהליכי הזיקוק לדרישת השלטונות ולתקנים החדשים.

נקל בע"מ | אספקת סולר ונפט לחימום ולתעשיה בירושלים והסביבה


צור קשר